خوروبیابانک قابلیت اجرای طرح های آبخیزداری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار را دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در مدت پنج سال اخیر اعتبارات خوبی برای توسعه سازه های آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافته که طرح های ارزشمندی اجرا شده است و قابلیت اجرای طرح های آبخیزداری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار را دارد. ابوطالب امینی در دیدار با فرماندار خوروبیابانک افزود: طی سال های […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان گفت: در مدت پنج سال اخیر اعتبارات خوبی برای توسعه سازه های آبخیزداری این شهرستان اختصاص یافته که طرح های ارزشمندی اجرا شده است و قابلیت اجرای طرح های آبخیزداری در سطح ۲۰۰ هزار هکتار را دارد.

ابوطالب امینی در دیدار با فرماندار خوروبیابانک افزود: طی سال های ۹۷ تا ۹۹ بیشترین اعتبار اجرای طرحهای آبخیزداری به شهرستان خوروبیابانک اختصاص یافت که نقش بسزائی در کنترل سیلاب و تقویت منابع آبی داشت.
وی گفت: برای امسال بالغ بر ۷۰ هزار هکتار طرح آبخیزداری در استان پیش بینی شده است که در نواحی مختلف شامل ۱۰ شهرستان قرار دارد.
وی با بیان اینکه ۳۶۰ هزار هکتار از عرصه های طبیعی این شهرستان تحت فرسایش بادی قرار دارد افزود: تا کنون ۶۰ هزار هکتار در مقابله با بیابان زایی نهالکاری شده است.
امینی گفت: در چند سال اخیر اعتبارات قابل توجهی از محل منابع ملی در موضوع آبخیزداری و بیابان‌زدایی هزینه شده و در شهرستان خوروبیابانک نیز کارهای خوبی در این زمینه صورت گرفته که امسال نیز ادامه خواهد داشت.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان به ضرورت نهادینه‌سازی فرهنگ حفظ و حراست از منابع طبیعی و محیط زیست اشاره و خاطرنشان کرد:
یکی از اهداف مهمی که در دولت سیزدهم دنبال می شود اجرای طرح جهادی تولید و کاشت یک میلیارد نهال در سطح کشور است.
امینی افزود: تعهد سالانه استان اصفهان در تولید نهال بین هفت تا ۱۰ میلیون نهال است و تلاش خواهیم کرد با همکاری بسیج، شهرداری ها، دهیاری ها، شرکت های خصوصی و دستگاه های متولی این‌ امر علاوه بر استان در شهرستان خوروبیابانک اجرایی شود.
وی گفت: در پی بارندگی های فصلی ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون متر مکعب روان آب حاصل از سیلاب در خوروبیابانک داریم که یکی از روش های کنترل و کاهش خسارت به عرصه های منابع طبیعی کاشت نهال است.
در این دیدار احمدرضا طحانی فرماندار خوروبیابانک هم‌ با اشاره به اینکه اجرای طرح های منابع طبیعی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و زیست محیطی شهرستان دارد، افزود: شهرستان از اجرای چنین طرح‌هایی حمایت می‌کند.
وی با بیان اینکه در حوزه آبخیزداری اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته گفت:هزینه در حوزه آبخیزداری سرمایه گذاری برای جلوگیری از بحران است و باید مورد توجه قرار گیرد.
فرماندار خوروبیابانک افزود: رفع تداخلات اراضی و اختلافات مرتعی یکی از مباحث مهم در این شهرستان است که اجرای آن طبق قانون با جدیت مورد اهتمام قرار گیرد.
در این دیدار معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، معاون مدیر کل، مدیر منابع طبیعی شهرستان، رییس اداره صمت، مدیر مجتمع پتاس، مدیر حراست مجتمع پتاس، جانشین مدیریت راهبری فسفات کارون حضور داشتند.

 

کانال فرمانداری در پیام رسان ایتا:

https://eitaa.com/joinchat/1142685905Cabf979a525

روابط عمومی فرمانداری خوروبیابانک

مطالب مشابه

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خوروبیابانک،راهپیمایی مردمی در حمایت از مردم مظلوم غزه و عملیات موفق وعده صادق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ️با حضور خانواده های معظم شهدا و ایثارگران، سرپرست معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار، امام جمعه شهرستان، فرماندهان نظامی و انتظامی، نیروهای نظامی و انتظامی، اعضای شورای اداری، کارکنان ادارات، بسیجیان، فرهنگیان، […]

۳۱ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان خوروبیابانک، در راستای اجرای طرح تکریم ارباب رجوع ونحوه خدمت رسانی مطلوب، مناسب و کسب رضایتمندی شهروندان درسطح ادارات شهرستان و هم چنین بررسی وضعیت اجرای طرح و دستورالعمل های عفاف وحجاب، بررسی وضعیت محیطی و مباحث تخصصی حراست وحفاظت فیزیکی ادارات؛ معاون برنامه‌ریزی وامور عمرانی فرماندار به همراه […]

۳۱ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خوروبیابانک، همزمان با ۲۹ فروردین، روز حماسه و ایثار شهرستان و گرامیداشت این روز مراسمی با حضور خانواده های معظم شهدا، مردم ولایتمدار و جمعی از مسئولان شهرستان خوروبیابانک در گلزار باطراوت شهدای گمنام شهر خور برگزار شد. سخنرانی امام جمعه شهرستان، اجرای سرود با حضور گروه فرهنگی ۳۱۳ شهر […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

به گزارش روابط عمومی فرمانداری خوروبیابانک احمدرضا طحانی به همراه شهردار جندق و مدیر امور برق خوروبیابانک با مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان دیدار و گفتگو کرد و در این جلسه مسائل مربوط به نواحی صنعتی شهرستان خوروبیابانک مورد بررسی قرار گرفت. فرماندار خوروبیابانک بر ضرورت حمایت همه جانبه از شهرک های صنعتی […]

۲۹ فروردین ۱۴۰۳
نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + سیزده =